شناسهٔ خبر: 176110 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معرفی پروژه‌های نوآورانه در حوزه ساخت و نگهداری روسازی راه‌ها و فرودگاه در شانزدهمین نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین‌آلات

پوستر سرپرست مرکز قیر و آسفالت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ضمن اعلام برگزاری شانزدهمین همایش و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین‌آلات از ۸ تا ۱۰ آبان در مرکز تحقیقات از معرفی پروژه‌های نوآورانه در حوزه ساخت و نگهداری روسازی راه‌ها و فرودگاه در این دوره از همایش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، سعید احمدی سرپرست مرکز قیر و آسفالت مرکز با بیان اینکه شانزدهمین همایش ملی و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین‌آلات ۸ تا ۱۰ آبان ‌ماه سال جاری در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار می‌شود، برگزاری این همایش و نمایشگاه را یکی از راهکارهای موثر برای گسترش دانش فنی صنعت راه‌سازی و هم اندیشی با دست اندرکاران، نخبگان و متخصصان در حوزه‌های مختلف برشمرد.

سرپرست مرکز قیر و آسفالت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تاکید کرد: توسعه‌ زیرساخت‌های حمل‌ونقل و استفاده از روش‌های نوین برای بهبود وضعیت معابر شهری، بین‌شهری و روستایی، از موثرترین راهکارها برای حل مشکلات اقتصادی و توسعه متوازن در تمامی نقاط کشور به شمار می‌رود.

احمدی توضیح داد: شانزدهمین نمایشگاه در هم اندیشی با نخبگان و متخصصان در حوزه‌های مرتبط برگزار می‌شود و در برگزاری این همایش در کنار مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک نیز حضور دارند.

به گفته وی، محورهای این همایش شامل قیر و فرآورده‌های قیری، مخلوط‌های آسفالتی، تحلیل و طراحی روسازی، مدیریت روسازی و روش‌های نگهداری و بهسازی، توسعه پایدار در صنعت قیر و آسفالت (بازیافت آسفالت و ...)، تثبیت لایه‌ها و روسازی‌های مرکب، نظام فنی و اجرایی، آزمایش‌های غیرمخرب‌ روسازی، فناوری‌های نوین، ماشین‌آلات و روش‌های اجرایی، ایمنی در ساخت و نگهداری و بهره‌برداری از روسازی است.

احمدی تاکید کرد: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به عنوان متولی اصلی همایش قیر، آسفالت و ماشین‌آلات برای دومین سال متوالی «پروژه‌های نوآورانه در حوزه ساخت و نگهداری روسازی راه و فرودگاه» را معرفی می‌کند.

وی از تمدید مهلت ارسال فایل مقالات تا پایان ۲۳ شهریورماه به دبیرخانه همایش خبر داد و گفت: تمامی اشخاص حقیقی یا حقوقی که با یکی از زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی پروژه دارند، می‌توانند فایل طرح‌های خود را ارسال کنند. ثبت نام در این بخش، مستلزم معرفی از سوی زیرمجموعه مرتبط (ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و ...) است.